חגורות גב לעקמת (סקוליוזיס)

חגורת גב לעקמת (סקוליוזיס) כל מה שלא ידעתם ולא העזתם לשאול

תוכן עניינים:

חגורת גב לעקמת (סקוליוזיס) כל מה שלא ידעתם ולא העזתם לשאול

עמוד השדרה שלנו משפיע על הרבה מאד היבטים בגוף האדם ואחת ההשפעות היא כמובן נשוא העקמת או בשמה הלועזי סקוליוזיס. עקמת היא תופעה שבה יש עיקום של עמוד השדרה שגורם להפרעת יציבה. הסיבות לתופעה אינן סיבות סביבתיות אלא גורמי תורשה ותופעות אסימטריות בגוף. אחד הביטויים לעקמת הוא הבדלי גובה בין הכתפיים, היעדר איזון בעצמות האגם וסטייה של עמוד השדרה כך שנוצרת האות S או האות C.

מתי אפשר לאבחן את העקמת?

כמו הרבה דברים אבחון עקמת בגיל צעיר הוא משמעותי להצלחת ויעילות הטיפול. במרבית המקרים מאבחנים עקמת בגיל ההתבגרות והטיפול היעיל הוא בין גיל 9 לגיל 16. אם זיהיתם אצל ילדיכם הליכה כפופה או מרושלת, אסימטריה בגובה הכתפיים, חוסר איזון בעצמות האגן או תלונות על כאבי גב חשוב לגשת לאורתופד מומחה לעמוד שדרה ולהיבדק. אבחון העקמת יכלול צילום רנטגן ולעתים גם בדיקת MRI. 

איך מטפלים בעקמת?

חגורת גב לעקמת (סקוליוזיס) היא שיטת הטיפול הנפוצה ביותר לטיפול וזו יכולה להיות חגורת גב מתקנת, מחוך או חגורת מסגרת. כל השמות הללו הם שמות נרדפים לאותה חורת גב לעקמת (סקוליוזיס). הרופא המטפל יקבע יחד עם גורמי הטיפול הנוספים באיזו חגורה כדאי להשתמש לפי סוג העקמת ומצבה. חגורת גב לעקמת (סקוליוזיס) יש להתאים באופן אישי. 

משום שעקמת אינה מחלה אין חשיבה על ריפוי אלא על עצירה של הפיתול שנוצר בעמוד השדרה והקטנת הזווית ככל שניתן. מטבע הדברים ככל שנתאים חגורת גב לעקמת (סקוליוזיס) בגיל צעיר יותר כך גדלים הסיכויים שנוכל לטפל בה בצורה מיטיבה ויעילה יותר. 

מה מטרת הטיפול?

משום שעקמת אינה מחלה, הטיפול בה לא נועד להציל חיים אלא לשפר את איכות החיים. המטרה היא כאמור להביא להליכה זקופה שתגביר את הביטחון העצמי וגם תמנע תופעות בריאותיות וכאבים בגיל מבוגר יותר. ככל שהטיפול יינתן בגיל צעיר כך סיכויי ההצלחה שלו יהיו טובים יותר. גיל תשע הוא גיל מצוין לאבחון ולהתחלת הטיפול. 

מדובר על טיפול ארוך שמחייב סבלנות והתמדה מצד המטופלים. מתן תמיכה מצד המשפחה ובמקרה הצורך ליווי מקצועי יסייעו להצלחת התהליך. 

חגורות גב לעקמת (סקוליוזיס) - מה הרעיון?

הרעיון של שימוש באותן חגורות גב לעקמת (סקוליוזיס הוא לתת יציבות ותמיכה ראויים לעמוד השדרה המותני וכך להביא לצמיחה תקינה ולהקטנת הזווית של הפיתול שנוצר עקב העקמת. אבחון מוקדם, התאמה מיטבית והתמדה עשויים להביא לתיקון של התופעה ולשיפור איכות החיים של המטופלים. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

לכל שאלה השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם!