חגורות גב לילדים

חגורות גב לילדים - מה, איפה, כמה ולמה?

תוכן עניינים:

חגורות גב לילדים - מה, איפה, כמה ולמה?

רגע לפני שנבין את חשיבותם של חגורות גב לילדים, חשוב להבין מהי עקמת וכיצד היא משפיעה על היציבה. עקמת, או בשמה הלועזי סקוליוזיס היא הפרעה ביציבה שבאה לידי ביטוי בעמוד שדרה עקום. הסיבות לעקמת הן תורשה ושאר תופעות אסימטריות שיש בגופנו ולא כפי שנהוג לחשוב תיק בית הספר או ישיבה לא נכונה מול המחשב. בקרב מי שלוקים בעקמת נזהה על פי רוב שוני בין גובה הכתפיים, חוסר איזון בגובה עצמות האגן וכן סטייה של עמוד השדרה כך שנוצרת האות S או האות C. בין ילד לילד העקמת שונה היות שהזווית שנוצרה היא אחרת ורק איש מקצוע יוכל לאפיין את סוג העקמת ולקבוע מהי הזווית שנוצרה. 

אבחון עקמת

אבחון העקמת מתרחש ברוב המקרים בגיל ההתבגרות והשנים המשמעותיות לטיפול בה הן בין הגילאים 9 ועד 16. אבחון נעשה במקרים רבים עקב תלונות על כאבים בגב, הליכה מרושלת או כפופה, חוסר איזון בגובה של עצמות האגן ואסימטריה בגובה הכתפיים. אבחון עקמת הוא פשוט למדי ונעשה על פי רוב באמצעות צילום רנטגן או לעתים גם על ידי בדיקת MRI. הגורם שמאבחן עקמת הוא אורתופד ורצוי שהוא יהיה אורתופד מומחה לעמוד השדרה. 

חגורות גב לילדים- מהו הטיפול הנפוץ?

טיפול בעקמת של ילדים יכלול על פי רוב פיזיותרפיה, שחיה ושימוש בחגורת גב מתקנת שמכונה לעתים חגורת מסגרת או מחוך. סוג הטיפול וסוג החגורה ייקבע על ידי הגורם המוסמך לטפל בבעיה ולפי מצב העקמת. חשוב להדגיש- חגורות גב לילדים נבנות בהתאמה אישית. 

משום שעקמת אינה מחלה אלא מצב שבו החוליות של עמוד השדרה התפתחו בזווית או פיתול מסוימים ואל בצורה ישרה, מדובר על טיפול שמטרתו לעצור את הפיתול ולצמצם ככל שניתן את הזווית שנוצרה בעמוד השדרה כדי לעזור לו להתפתח בכיוון הנכון. 

עקמת- מדוע כה חשוב לטפל בה?

כאמור עקמת אינה מחלה והטיפול בה אינו מציל חיים אך הוא מומלץ כדי לאפשר לאדם ללכת זקוף בבגרותו. הטיפול בעקמת כבר מילדות חשוב לביטחון העצמי, לתחושה הפנימית של האדם ולכן חשוב לבצע אותו כבר בגיל צעיר. יתר על כן, הליכה כפופה שבוודאי תחמיר עם השנים עלולה להוביל לכאבים ולבעיות גופניות נוספות שכדאי להימנע מהן. 

החשיבות של טיפול בגיל צעיר מתחילה ונגמרת באפקטיביות של הטיפול. במרבית המקרים אבחון עקמת נעשה סביב גיל תשע ואז גם מומלץ להתחיל לטפל בתופעה. חגורות גב לילדים מעניקות תמיכה ויציבה לחלק הגבי מותני של חוט השדרה ובמהלך טיפול ארוך ומתמשך הן עשויות להקל על התופעה משמעותית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

לכל שאלה השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם!